על פי ערס טכניקה, פיל שילר נשמע אומר כי אפל לא תפתח אי-פון מוזל. זאת בניגוד למה שאנליסטים מסוימים אומרים – כי אפל חייבת לפתח מוצרים מוזלים על מנת לזכות בנפח שוק.

עוד לא הבנתם? מה שמעניין את אפל הוא לא נתח שוק, אלא רווחי השוק. אפל לא שואפת להיות מספר אחת בכמות היחידות שהיא מוכרת, או באחוז מהשוק, או בכל המדדים הקיימים.

אפל שואפת – ומצליחה בכך – להיות החברה רווחית ביותר בכל תחום בו היא פעילה. כמעט בכל תחום בו היא פעילה, היא גם לוקחת את החלק הגדול ביותר מהרווחים בתחום. הדוגמא הטובה ביותר היא במובייל: אפל אולי משהו כמו 15 אחוז מכמות המכירות בתחום הסלולר – אבל היא לוקחת לפחות שני-שליש מהרווחים בכל התחום.
מה שמבלבל מעט עם אפל, הוא שבחלק מהתחומים בהם היא פעילה, היא לא רק הרווחית ביותר, אלא גם המובילה בנכירות – אבל זה לא המטרה הראשית שלה.

אפל לאו דווקא מוכרת מוצרי פרימיום, אלא ברווחי פרימיום. אם מוצר מסוים לא יאפשר לה לקחת את רוב הרווחים בתחום הספציפי – היא לא תייצר אותו.

מודעות פרסומת